Pancakes z syropem pomarańczowym

Doskonałe na śniadanie jak i obiad. Jestem łasuchem, więc dla mnie propozycja słodkiego posiłku jest jak najbardziej trafiona. Jeśli też tak masz, ten przepis jest dla Ciebie. Najczęstszym dodatkiem do pancakes jest syrop klonowy, ja postanowiłam zamienić go na pomarańczowy. Danie bardzo łatwe do przygotowania i choć troszkę pozwoli poczuć nam zbliżajace się święta. Te dopiero za miesiąc, jednak w mojej głowie już burza smaków i zapachów z nimi związanych.

Potrzebujemy:
- 250 g maki,
- 250 ml maślanki naturalnej,
- 50 ml rozpuszczonego masła,
- 2 jajka,
- 30 g cukru,
- opcjonalnie 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia.

W misce roztrzepujemy jajka z masłem. Dodajemy maślankę, mieszamy. Następnie dosypujemy cukier oraz mąkę przesianą przez sitko. Ciasto powinno być znacznie gęstsze, niż na naleśniki. Na patelnię posmarowaną olejem lub masłem, wykładamy ciasto formując placuszki. Obsmażamy na złoto z obu stron.


 



Sos pomarańczowy

Potrzebujemy:
- 4 płaskie łyżki cukru białego lub brązowego,
- sok z dwóch pomarańczy,
- łyżka masła,
- kilka goździków.

Do rondelka wsypujemy cukier. Stawiamy na ogień i podgrzewamy, aby cukier rozpuścił się i zbrązowiał (karmelizujemy go). Do rozpuszczonego cukru wlewamy ostrożnie sok z pomarańczy. Uwaga może pryskać. Z początku karmel oddzieli się, ale mieszając doprowadzimy sos do jednolitej konsystencji. 
Na koniec dodajemy goździki, chwilkę mieszamy i dodajemy masło, aby zagęścić sos. 



Smacznego <3

Komentarze

Popularne posty