Pierogi ze szpinakiem fetą oraz masłem szałwiowym

Po długiej zimie, wygłodniała pachnących warzyw i bogactwa witamin, udając się do sklepu jestem skazana na klęskę. Aktualne ceny świeżych warzyw przerażają. Szukając odpowiedzi na tę sytuację, ustaliłam, iż jest to spowodowane dłużej niż zwykle utrzymującymi się niskimi temperaturami na południu Europy. Jak wiadomo na przyrodnicze czynniki nikt nie może mieć wpływu, tak więc nie mogąc pozwolić sobie na warzywne szaleństwo, (18 zł za pomidory czy cukinię, to szaleństwo !), spojrzałam łaskawiej na szpinak. W niedługim czasie, korzystając z przepisu mamy, powstały pierogi z fetą i szpinakiem :) Na moim blogu możecie już znaleźć naleśniki ze szpinakiem i fetą lecz dziś skupmy się na pierogach :)
Smacznego !

CIASTO:

- 1/2 kg mąki
- 1 jajko
- 3/4 szklanki ciepłej wody

Zagniatamy i wyrabiamy przez kilka minut ciasto, wkładamy pod gorącą miskę i pozostawiamy na kilka minut. Wałkujemy i wykrawamy z niego kółka pod farsz.

FARSZ

- 5 ząbków czosnku
- 300 g szpinaku
- 125 g sera feta
-125 g twarogu

Posiekany czosnek podsmażamy na oliwie, dodajemy pokrojony drobniej szpinak i delikatnie smażymy odparowując wodę. Odstawiamy do wystudzenia. Szpinak z czosnkiem przekładamy do miski i dodajemy rozdrobnioną fetę oraz twaróg. Doprawiamy pieprzem i mieszamy. Farsz umieszczamy na pół godziny w lodówce, by stężał.
Następnie lepimy pierogi, gotujemy i podajemy polane masłem szałwiowym.

MASŁO SZAŁWIOWE

Na patelni rozpuszczamy masło, dodajemy kilka liści świeżej szałwi, lekko solimy i gotowe:)



Komentarze

Popularne posty