Czas na sushi

Przez trzy dekady swojego życia, omijałam sushi dość skutecznie. Nie czułam chemii na myśl o jego skosztowaniu i zastanawiałam się co w nim jest takiego wyjątkowego, że wszyscy których znam się zachwycają. W końcu przychodzi taki czas, gdy na wszystkie pojawiające się szanse i propozycje, należy zacząć odpowiadać TAK.
TAK było z sushi. I choć pierwsza degustacja była świetna, a MUSO Sushi Kraków zaprezentowało wysoki poziom, to nie zakochałam się w nim od pierwszego wejrzenia. Postanowiłam podejść do niego jeszcze raz :) tym razem w domu z pomocą kogoś, kto zna się na tym lepiej niż ja ;) !

Nie będę się wymądrzać pisząc o rodzajach sushi i całej jego filozofii, ponieważ nie mam o tym pojęcia, lecz mam na celu zachęcenie osób, którym dotąd było z sushi nie po drodze, że warto zaryzykować i spróbować czegoś pysznego ! Polecam, zachęcam !

Do domowego przyrządzenia sushi... dla 5 głodnych...

Potrzebujemy:
  • 800 g ryżu do sushi 
  • nori - prasowane algi 12 sztuk
  • dojrzałe awokado
  • 300 g filetu z łososia
  • paluszki krabowe
  • ogórek
  • wasabi
  • marynowany imbir
  • dobry sos sojowy
  • ocet ryżowy 
  • cukier i sól
Niezbędnik :
  • mata bambusowa do rolowania 
  • bardzo ostry gładki nóż
  • pałeczki lub palce
  • folia spożywcza - opcjonalnie
Ryż przygotowujemy według przepisu podanego na opakowaniu.

Pozostałe składniki, których będziemy używać do wnętrza sushi, musimy odpowiednio pokroić i osuszyć ręcznikiem papierowym. To samo w przypadku ryżu, musi być konieczni ostudzony !!

Na matkę bambusową nakładamy folię spożywczą. Na niej umieszczamy nori. Na 2/3 powierzchni nori rozmieszczamy ryż, najlepiej palcami. Powinna być to dość cienka warstwa. Po środku w poprzek matki układamy składniki, najlepiej trzy.
- łosoś, awokado, wasabi
- paluszek krabowy, ogórek, marynowana rzodkiew
- łosoś, ogórek, marynowana rzodkiew...
ilość kombinacji ogranicza Wam jedynie dostępność składników, z jakich chcecie skorzystać :) 

Rozpoczynając od swojej strony, zwijamy rolkę z ryżem,ściśle ją rolując. Ostrym nożem kroimy porcje na raz. Moczymy w sosie sojowym i pałaszujemy ze sMAKIem !




Gdzie to wszystko znaleźć??
W najlepsze składniki zaopatrzycie się w specjalistycznych sklepach, lecz większe sieci handlowe również mają w swoim asortymencie półki z produktami do sushi.

Jeśli mieszkacie z mniejszych miejscowościach, gdzie nawet nie ma opcji znalezienia takich produktów pozostaje wam złożenie zamówienia zamówienie  online. Jest w sieci wiele sklepów, które oferują duży wybór standardowych składników potrzebnych do zrobienia sushi.



Komentarze

Popularne posty