Smoothie z pokrzywą

Dla niektórych może się wydać dziwne, to co przeczytają poniżej. Smoothie można robić z wielu warzyw i owoców, ale z pokrzywy?? Roślina, która kojarzy mi się z wiecznymi bąblami w dzieciństwie, którą omijałam szerokim łukiem i za każdym razem bezskutecznie pozbywałam się z ogrodu, teraz trafia do mojej kuchni. Oczywiście nie sposób zapoznać się ze wszystkimi dobrodziejstwami ziół i roślin na otaczających nas łąkach, ale warto zacząć od swojego podwórka i spróbować na nowo zastosować zapomniane rośliny w naszej kuchni.

Po więcej informacji na temat samej pokrzywy odsyłam do strony Agnieszki Maciąg, gdzie świetnie opisane zostały jej drogocenne właściwości.
http://agnieszkamaciag.pl/zwykla-pokrzywa-i-jej-niezwykla-moc/

Drugim źródłem, które gorąco polecam jest strona http://drogadosiebie.pl/ziola/pokrzywa-wlasciwosci-lecznicze-i-przepisy/
Ponad informacje o magicznych właściwościach pokrzywy, znajdziecie tam wiele innych informacji o ziołach i naturalnych produktach leczniczych.

A do smoothie:

Potrzebujemy:
- 10 małych liści pokrzywy
- 2 banany
- 1 jabłko
- 1/2 avocado
- sok z 1 cytryny
- 1,5 szklanki wody
- miód opcjonalnie

Wszystkie składniki blendujemy. Gotowe :)


Komentarze

Popularne posty