Pełne ziarno z sosem camembert i brokułami

Przestawiłam się na obiady makaronowe. Kiedy zbliża się zima, a już czuję jej chłodny powiew na karku, moje obiady stają się cięższe i bardziej kaloryczne. Muszę czuć, że zjadłam coś solidnego i przez dłuższy czas, podczas chłodnych powrotów, nie będę głodna. Dobrze sprawdza się brązowy ryż i pełnoziarnisty makaron, który na długo nie pozwala mi odczuwać głodu. Zawiera dużo błonnika, który oprócz właśnie zmniejszenia łaknienia, powoduje unormowanie poziomu cukru we krwi. Dzięki temu unikam poobiedniego echa.. coś bym jeszcze zjadła. 
Warto poczytać i dowiedzieć się więcej na temat zdrowszych alternatyw mocniej przetworzonego białego makaronu. A tym bardziej że dziś mamy Światowy Dzień Makaronu (dzięki M. :), danie z pełnym ziarnem jak najbardziej a propos.

Potrzebujemy:
- 3 gniazda makaronu pełnoziarnistego
- 100 g sera camembert
- 1 mała cebulka
- 1 ząbek czosnku
- 1 płaska łyżka masła
- 1 łyżka śmietany
- 2-3 łyżki mleka
- 75 ml cydru
- kilka kwiatów brokuła
- kilka ziaren pieprzu kolorowego
- płatki migdałowe
- kilka ziaren granatu 
- sól

Na patelni rozpuszczamy masło, dodajemy ząbek czosnku i pokrojoną w kostkę cebulę. Wlewamy cydr i lekko redukujemy. Dodajemy śmietanę, mleko i pokrojony w plastry ser. Mieszamy rózgą na gładką konsystencję. Doprawiamy solą, pieprzem oraz dodajemy zblanszowane brokuły. Dusimy wszystko razem przez 2-3 minuty, do uzyskania pożądanej konsystencji. Podajemy z makaronem, płatkami migdałów i ziarnami granatu.


Komentarze

  1. Lubię, choć to nie jest moja najulubieńsza wersja makaronu

    OdpowiedzUsuń
  2. Tym bardziej cieszę się, że udało mi się do niego przekonać :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty