Placki z cukinii

Dopiero kilka lat temu odkryłam smak cukinii. Pewnie jak każdy z nas wychowany na domowej kuchni, z charakterystycznymi produktami i smakami nie zawsze mamy możliwość spróbowania nowych rzeczy. U mnie właśnie tak było z cukinią. Na targu nigdy nie zwracałam na nią uwagi, wydawała mi się jakaś taka nieatrakcyjna. Dopiero kiedy zaczęłam gotować swoje własne posiłki postanowiłam jej skosztować i nie zawiodłam się. Spośród wszystkich przepisów jakie wypróbowałam najbardziej przypadły mi do gustu placki.
Cukinia ma bardzo delikatny smak i z łatwością przyjmuje smaki innych, bardziej wyrazistych produktów. Dlatego tak dobrze nadaje się do faszerowania lub podawania z mocnymi sosami. Do placków najbardziej odpowiada mi sos czosnkowo jogurtowy, który nadaje im ostrzejszego smaku.

Potrzebujemy:

- 2 średnie cukinie
- 1 jajko
- 2-3 łyżki mąki pszennej
- sól, pieprz

Sos:
- garść koperku
- jogurt naturalny
- 2 ząbki czosnku
- sól, pieprz

Cukinie myjemy i ścieramy na grubych oczkach. Lekko solimy i odstawiamy na 20 minut. Odciskamy sok i przekładamy do miski. Wbijamy jajko, dodajemy mąkę i doprawiamy. Smażymy na złoto z obu stron, dokładnie tak samo jak placki ziemniaczane.

Czosnek przeciskamy przez praskę, koperek myjemy i szatkujemy. Wszystko mieszamy z jogurtem i doprawiamy solą i pieprzem.





Komentarze

Popularne posty