Wielkanoc tuż

Smak dzieciństwa. Kiedy jeszcze nie potrafiłam zaleźć swojego miejsca w kuchni, obserwowałam jak moja Babcia dbała, aby każda ważna, rodzinna okazja oprawiona była w wyjątkowy sposób. Ta wyjątkowość nie polegała na przygotowywaniu wyszukanych dań, lecz stworzeniu za pomocą posiłku uroczystej atmosfery. Ważnym smakiem mojego dzieciństwa stała się sałatka, którą przedstawiłam poniżej. Do tej pory często pojawia się w moim domu i po cichu liczę na to, że zagości również w Twoim :)

Potrzebujemy:
- 5 jajek
- 1 puszka tuńczyka w oleju
- 20 dag sera salami w kawałku
- 3 łyżki majonezu
- 3 łyżki śmietany
- sól
- pieprz
- natka pietruszki do ozdoby

Jajka gotujemy na twardo i oddzielamy białka od żółtek. Tuńczyka odcedzamy na sitku. Z majonezu i śmietany przygotowujemy sos, który doprawiamy solą i pieprzem. Na dno salaterki, na grubych oczkach ścieramy połowę białek. Na białka, na drobnych oczkach ścieramy ser żółty. Wykładamy połowę tuńczyka i polewamy sosem. Pamiętamy, żeby każdą warstwę składników rozprowadzić równomiernie po powierzchni salaterki. Kolejne składniki układamy w identyczny sposób. Na sos ścieramy białka, ser żółty, tuńczyk i znów sos. Na wierzch, na drobnych oczkach ścieramy żółtka. Dekorujemy natką pietruszki.






Komentarze

Popularne posty