Folkowe - poszewka DIY

Wczorajsza wizyta w Ikei przerodziła się w istne szaleństwo. Kiedy już przebrnęłam przez cały sklep, raz po raz wkładając i wyciągając rzeczy którym nie mogłam się oprzeć, (zdrowy rozsądek został zachowany do czasu) dotarłam do działu z tkaninami i zaczęło się wariactwo. Przebieranie, przekładanie, dopasowywanie, tuż potem pobudzenie, oczopląs i rozdarte serce, że nawet pękający w szwach portfel nie zapewnił by mi zaspokojenia. Suma summarum przy kasie zamknęłam oczy, stało się. Zostałam szczęśliwą posiadaczką 10 mb różnych tkanin i 2 wsadów poduszkowych. Droga powrotna przez całe miasto zdawała się nie mieć końca. Z wypiekami na policzkach zasiadłam przy maszynie. Fartuchy i rękawice poznały swoje nowe towarzyszki szycia. 

Pomyślałam, że to okazja akuratna na to, by pokazać jak krok po kroku uszyć swoją własną poduchę :)

 Potrzebujemy:
- materiał o wymiarach 50 x 105 cm,
- zamek kryty o długości 50 cm,
- nić
- szpilki
- dobry humor :)



Do krawędzi materiału fastrygujemy zamek, lewą stroną do wierzchu.




 Przeszywamy wzdłuż zamka



Za pomocą szpilek spinamy materiał z drugą częścią zamka, zawijając krawędź do środka




Dla ułatwienia rozsuwamy suwak i przeszywamy wzdłuż krawędzi.



 Odwracamy materiał na lewą stronę i zasuwamy suwak do 3/4 długości. Ważne! (po zasunięciu go do końca i przeszyciu boków, może być nie lada kłopot z odwróceniem jej z powrotem na prawą stronę). Odmierzamy długość 47 cm, zaznaczamy kredą linię szycia i spinamy szpilkami.



Przeszywamy wzdłuż zaznaczonej linii, pogrubiamy szew nawracając na suwaku.



Folkowe poduchy gotowe :)




Komentarze

Popularne posty