5 książek, które musisz przeczytać zanim otworzysz własny biznes

Wpadasz na pomysł. Otworzę własną firmę ! Mam pasję, tworzę piękne produkty, świetnie tatuuję, moje projekty graficzne urzekają. Decyzja zapada - zakładasz własną działalność. I zaczynają się kłopoty. 


Ja otwierając działalność, nie miałam żadnego doświadczenia w jej prowadzeniu. Po blisko 4 latach uważam, że po części było to duże ułatwienie, gdyż nie czułam strachu przed częścią zagrożeń, które mnie czekały. Ale teraz wiem, że gdybym miała odpowiednie przygotowanie, byłoby mi dużo łatwiej. 

To tak jakby wziąć udział w maratonie, przebiegając dotąd dystanse 10 kilometrowe. Oczywiście, jest szansa, że dobiegniesz do mety, w najgorszym wypadku dojdziesz ledwo dysząc i bez wcześniejszego przygotowania będzie to szalenie trudne.

Oto 5 książek, które obowiązkowo musisz przeczytać zanim otworzysz własną firmę. 

1. Timothy Ferriss "4 godzinny tydzień pracy" 

Jest to dla mnie przełomowa książka pod względem zmiany podejścia do prowadzenia biznesu. W biznesie nie chodzi o to, by być wiecznie zajętym i zapracowanym, najważniejsze jest to, by tak ułożyć swój biznes, by mieć czas na pracę, pieniądze na pasje, podróże lub inne rzeczy, które sprawiają, że jesteśmy szczęśliwi.  

2. Gary Vaynerchuk "Przebij się "

Jeśli planujesz działać online, jest to lektura obowiązkowa, która krok po kroku prowadzi Cię przez kolejne etapy działania w mediach społecznościowych.

3. Felix Dennis "Jak zarobić duże pieniądze. 88 sposobów na bogactwo i sukces."

Książka podzielona jest na 88 krótkich rozdziałów, które w pigułce opisują jak należy podchodzić do konkretnych spraw, które są w firmie nieuniknione. Dowiemy się z niej m.in. o inwestowaniu, zatrudnianiu, strachu przed porażką oraz o tym, kto ma szansę odnieść sukces w biznesie. 

4. Kamila Rowińska " Buduj życie odpowiedzialnie i zuchwale"

Jest to książka, która sprawiła mi najwięcej bólu. A co za tym idzie najmocniej popchnęła mnie w rozwoju wewnętrznym, jak i w biznesie. Książka jest jednocześnie zeszytem ćwiczeń, który pomaga nam poznać swoje wartości oraz sfery życia, których nie chciało nam się do tej pory poukładać, a które są niezbędne do dalszego wzrostu.

5. Jacek Wiśniowski "Rusz dupę"

Tytuł książki jakże wymowny. Pozycja ważna dla osób, które potrzebują motywacji i inspiracji do działania. Znajdują się w niej doświadczenia autora z życia prywatnego i biznesowego oraz mnóstwo argumentów dlaczego warto ruszyć dupę, wziąć życie we własne ręce i zacząć świadomie nim kierować.

To zalewie garstka książek, które przeczytałam i co najważniejsze przerobiłam. Dzięki nim jestem dużo dalej, niż mogłabym sądzić i przekroczyłam ograniczenia, które blokowały mnie w działaniu. Ja założyłam firmę przed ich przeczytaniem. Ty bądź mądrzejszy! I zabierz się za nie s pierwszej kolejności, a dopiero później podejmij świadomą decyzję.

Z życzeniami najlepszych możliwych decyzji biznesowych !
Asia

"Tylko idiota spodziewa się zmian, sam nie zmieniając nic" - Fryderyk Karzełek 

Komentarze

  1. Dobre przygotowanie do firmy to podstawa! Ważną kwestią na pewno jest reklama. Co do tej to warto zainteresować się usługami od https://martis-consulting.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze warto się dokształcić;) Sklep internetowy to super sprawa jak dla mnie. Opakowania od https://streczujemy.pl tu się przydadzą.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty