Czy warto być EKO ??



Jak z pewnością zdążyliście zauważyć, od nowego roku zmieniła się ustawa związana z torbami foliowymi na zakupy. Od stycznia 2018 roku są one objęte tak zwaną opłatą recyklingową wynoszącą 20 gr. Warto zatem przemyśleć temat stosowania toreb wielokrotnego użytku i zastanowić się nad tym, jakie rzeczywiście daje nam korzyści.
Ja już od dawna korzystam z bawełnianych toreb wielokrotnego użytku, ponieważ one jako jedyne dobrze sprawdzają się przy transporcie przesyłek z zamówieniami. Jednak ostatnim czasem przygotowałam specjalnie dla siebie drelichową torbę na zakupy, która będzie spełniała moje potrzeby, a mianowicie.... najbardziej podczas pakowania zakupów przeszkadza mi przygniatanie się wzajemne produktów w reklamówce.

Stworzyłam dla siebie torbę, która idealnie spełnia moje potrzeby! Jest przede wszystkim niższa i szersza, niż większość toreb dostępnych na rynku. Dzięki temu zakupy nie przygniatają się wzajemnie 😊 Jak dużo można do niej zapakować ?? Ile tylko zdołasz unieść !! 😮😮
Każdy szew jest dodatkowo wzmocniony, a torba uszyta jest z bawełnianego drelichu o gramaturze 350 g/m2, z której szyje się na przykład mocną odzież roboczą 🏋️‍♂️ a przy tym w 100 % nadaje się do recyklingu 
Jeśli zakupy robisz zazwyczaj dwa razy w tygodniu, to zakup zwróci Ci się w zaledwie kilka miesięcy, a torba materiałowa posłuży Ci znaaaaaacznie dłużej.🥇🏅 Wygrywasz dwukrotnie ! 🏆 a co najważniejsze chronisz środowisko, ograniczając produkcję toreb plastikowych i wydatki na utylizację tych już zużytych.
🌱🌿🌳Zatem znajdź dla siebie idealną torbę płócienną i bądź EKO ! 🌱🌳

EDIT:
Mamy 8 kwietnia 2019 roku, więc postanowiłam zrobić małe podsumowanie ponad rocznego użytkowania torby. Korzystam z niej ok. 3 razy tygodniowo. W porównaniu do średniej wielkości torby foliowej, płócienna mieści ok. dwukrotnie więcej. Nie ma najmniejszych śladów zużycia, choć spodziewałam się, że przy tak intensywnym użytkowaniu, torba będzie miała, lekkie ślady tu i ówdzie... a tu nic ! Zapowiada się kolejny niezawodny rok :) 

A jak wyglądają korzyści ekonomiczne ??
Jako, że zakupy robię 3 razy w tygodniu, kupując za każdym razem foliową torbę wydaję tygodniowo ok. 1 zł (nie zawsze wystarcza jedna reklamówka). Rocznie dałoby mi  to ok. 50 zł, które wyrzuciłabym na śmietnik. Zaznaczam, że mam na myśli zaledwie dwuosobowe stado. Trzy, czteroosobowa rodzina ma znacznie większy apetyt : ) Zatem ? 


Mogę stwierdzić, że zastosowanie wybranego przeze mnie materiału oraz zupełnie inna (wzmocniona) konstrukcja szycia, niż ta, którą możemy spotkać w zwyczajnych torbach zakupowych wpłynęła na to, że wytrzymałość torby przeszła moje najśmielsze oczekiwania !  Zakup torby zwrócił mi się w kilka miesięcy, a co najważniejsze nie wyprodukowałam kolejnych śmieci.

Choć może zdawać się to dla niektórych niewielkim krokiem, mam pełne przekonanie, że właśnie takimi małymi zmianami wpływamy kolosalnie na poprawę stanu naszego środowiska.



Popularne posty