DIY - Jaś z troczkami



Zapewne większość z Was już wie, że na co dzień zajmuję się krawiectwem. Pochłania to znaczną część mojego dnia i rzadko kiedy znajduję czas na inne pasje, jak choćby gotowanie. Zatem poddając się naturalnemu rytmowi mojego życia, będę częściej poruszać się w tematyce krawieckiej właśnie. Dużą popularnością cieszą się moje wpisy z serii DIY, zatem dziś zaprezentuję Wam jak w prosty sposób uszyć poszewkę na jaśka z troczkami. Zapewniam, każda z Was bez najmniejszego kłopotu sobie poradzi :)
Zapraszam !



Potrzebujemy:
- 40 cm bawełny pościelowej o szerokości 150 cm
        prostokąt o wymiarach 90 x 45 cm
        prostokąt o wymiarach 40 x 5 cm (4 sztuki)
- nożyczki
- miarę krawiecką

Większy prostokąt składamy na pół prawą stroną do siebie. Przeszywamy po bokach. Ja użyłam owerloka. Jeśli posiadasz zwykłą maszynę, wystarczy, że zastosujesz ścieg zygzakowy lub owerlokowy. 


Ja dodatkowo wykonałam drugi szew wzmacniający tuż obok szwu owerlokowego.


Szyjemy troczki. Krótszy bok paska bawełny zawijamy do środka, a następnie składamy na pół i znów na pół. Spinamy szpilkami.



Przeszywamy na maszynie rozpoczynając od krótszego boku. W ten sam sposób wykonujemy pozostałe troczki.


Otwór w naszej poszewce wywijamy na szerokość 2,5 cm i wykonujemy ponowne podwinięcie o 2,5 cm. Czyli podwijamy raz po obwodzie i jeszcze raz. Szerokość otworu dzielimy na trzy równe części i przypinamy troczki w odległościach ok 13 cm od krawędzi bocznej. Spinamy szpilkami.


Otwór poszewki przeszywamy po obwodzie, tuż przy krawędzi podwinięcia.


Odwracamy poszewkę na prawą stronę, prasujemy i gotowe !! :)



Troczki zawsze będą uroczym i kobiecym elementem wykończenia pościeli ! Mam nadzieję, że dzięki temu krótkiemu instruktażowi, będziecie je częściej wykonywać przy swoich projektach. 
Ja zdecydowałam się na nie, jako znak rozpoznawczy moich prac :)
W razie pytań i wątpliwości zachęcam do komentowania, odpowiem na wszystkie pytania :)



PAMIĘTACIE o Black Friday ??
Wszystko - 20 % na stronie www.simplepattern.pl
<3





Popularne posty